Fit method

Voorbereiding op een fitness fotoshoot

In deze blog legt Nick Pletting jullie uit hoe je een vollere look kunt krijgen ter voorbereiding op een fotoshoot.

Afgelopen tijd zie je het fenomeen steeds vaker op Facebook verschijnen.. Mensen die professionele foto’s laten maken door middel van een fotoshoot. Je ziet voornamelijk leuke familie foto’s voorbij komen. Of romantische plaatjes aan de Turkse kust met je schatje. Af en toe komen er  “”afgetrainde sportschool boys” voorbij, die na een periode van hard trainen en strak diëten hun lichaam vast willen laten leggen door middel van een foto. Dit is uiteraard allemaal voor hun Tinder profiel of zodat ze op oudere leeftijd  kunnen pronken tegenover hun kinderen…
Ook ik wilde een aantal gave foto’s en daarom ben ik sinds vorig jaar begonnen met fotoshoots.

Voor het maken van een fitness foto is  veel voorbereiding nodig. Naast een strak dieet is er is veel discipline nodig om hard te trainen. Als je uiteindelijk het gewenste vet percentage hebt behaald kan je in de laatste week voor de shoot veel resultaat behalen door midden van depleten, laden en vocht afdrijven, Het is een methode om een extra volle en harde look te krijgen voor een fotoshoot of fitness wedstrijd.

Er zijn verschillende methodes maar hieronder staat de methode die het best voor mij werkt;

Dag 1: Weinig koolhydraten, veel zout, veel vocht, sport actief.
Dag 2: Weinig koolhydraten, veel zout, veel vocht, sport actief.
Dag 3: Weinig koolhydraten, veel zout, veel vocht, sport actief.
Dag 4: Actief sporten, na het sporten veel koolhydraten, veel vocht, zout inname normaal.
Dag 5: Niet sporten, complexe koolhydraten, geen vocht, minimale zout inname.
Dag 6: Fotoshoot/wedstrijd: Niet sporten, geen zout inname, snelle koolhydraten en een klein beetje zout net voor het piekmoment.

De kans op een beter fysiek is erg groot, toch is het erg lastig om de juiste hoeveelheden te bepalen. Als je te weinig of teveel koolhydraten hebt gegeten heb je misschien een ongewenst resultaat. Daarom is het belangrijk het een aantal keer te oefenen om voor jou de beste methode te vinden. Pas na de 5e keer had ik het optimale resultaat behaald.

Meer volgen van Nick? Klik hier.

Vraag hier je persoonlijke schema aan