Fit method

Eet- en activiteiten dagboek Carmen

Eet- en train dagboekjes zijn altijd leuk om te lezen. Soms is het fijn om inspiratie op te doen, of gewoon even om te zien dat er ook mensen zijn die niet zo heel erg bezig zijn met super gezond eten maar gewoon een gezonde basis hebben. Vandaag deel ik met jullie mijn eet- en activiteiten dagboekje van afgelopen week. Hierin deel ik onder andere mijn maaltijden & trainingen van afgelopen week + ik geef onder het schemaatje nog een toelichting hierop.

Even een huishoudelijke medeling vóór je naar het eet- en activiteitendagboek kijkt.

NEEM DIT DAGBOEKJE NIET OVER. Iedereen heeft namelijk een persoonlijk calorie- en macro nutriënten doel en wat voor mij werkt, hoeft niet per se voor jou te werken. Pas hier dus mee op en neemt NOOIT klakkeloos een eetdagboekje over wat op internet staat! Daar naast is dit dagboekje maar één week uit velen. Het was een chaotische week, dus veel tijd voor variatie had ik niet. Binnenkort dus een nieuw eetdagboekje.

Eet- en activiteiten dagboek Carmen

KLIK OP DE AFBEELDING OM DEZE TE VERGROTEN

Dit artikel is gesponsord door:

Toelichting voeding:

Zoals jullie zien, ziet mijn voedingspatroon er niet heel bijzonder uit. Graag omschrijf ik mijn voedingspatroon als ‘normaal’. Mijn basis is vrij gezond, ik eet eigenlijk gewoon volgens de schijf van 5 en probeer gewoon mijn lichaam op een juiste manier te voeden. Ik hou mijn eigen macro’s & calorieën bij, zo weet ik dat ik voldoende eet voor mijn doelen. In het weekend (vrijdag t/m zondag) ben ik bij Kjell. Hier weeg ik soms mijn eten af, maar dit doe ik misschien met 2 of 3 maaltijden, niet met alles.

‘Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.’ =)

Ik werk in de avonden bij ABC Fitness in Elburg. Ik ga van te voren sporten, dus soms moet ik eten mee nemen wat makkelijk voor te bereiden is en op te warmen is in de magnetron. Broccoli, zoete aardappel/rijst & een vega burger zijn dan ook mijn favoriete easy meal-prep-meals. Wel moet ik er bij zeggen dat ik normaal gesproken wel iets meer variatie heb ik mijn voedingspatroon. Deze week was het een beetje eentonig, dus ik zal binnenkort nog eens een eetdagboek bijhouden wanneer ik een ‘normale’ week heb.

Zoals jullie ook zien eet ik niet 24/7 gezond of hoe jullie het ook willen noemen. Ik heb altijd 2 dagen per week waarbij ik gewoon niet echt gezond eet, zoals deze week de donderdag (HKM Summer Event) en de zondag. Eet ik op die dagen veel? Ja waarschijnlijk heel veel. Maar zoals jullie weten ben ik niet een persoon die super duper healthy is, maar die gewoon balans heeft en voor zichzelf bezig is met sporten & voeding. Al eet ik op een dag 5000 calorieën, kan mij dat eerlijk gezegd gewoon echt niets uit maken, haha. Ik vind het belangrijk om op gewicht te blijven en me gezond en energiek te blijven voelen en de manier waarop ik dat nu doe werkt het prima voor mij.

Toelichting training & activiteiten:

Afgelopen week was een vrij hectisch weekje, aangezien ik onverwachts extra uren moest opvullen bij HappiFitness in Epe. Normaal gesproken werk ik 4 avonden en 1 middag in de week bij ABC Fitness in Elburg & daarnaast werk ik aan de voedingsschema’s voor Dutch4Health. De afgelopen week + komende weken komt hier nog iets meer werk bij kijken in Epe, dus qua planning & meal preppen is het iets anders dan normaal. Iets eentoniger en wat minder variatie, maar dit komt wel weer wanneer ik iets meer structuur heb.

Ik train 5 dagen in de week. Ik doe voornamelijk krachttraining en 2, soms 3x per week voeg ik 15-20 minuten HIIT training toe wat ik ná mijn kracht training doe. Ik hou ervan om intensief en zwaar te trainen, dus mijn verbranding ligt ook aardig hoog tijdens alle trainingen. Afgelopen week heb ik 1 EMS training gedaan bij HappiFitness – dit was éénmalig en doe ik niet standaard hoor. Normaal heb ik 2 rustdagen en 5 trainingsdagen.

Hopelijk hebben jullie nu een beetje een goede kijk in mijn voeding- en activiteiten patroon gekregen. Ik zal snel weer eens zo’n blog schrijven wanneer ik een iets ‘normaler’ weekje heb gehad. Maar nu weten jullie ook hoe het er soms bij mij uit kan zien wanneer ik minder tijd- en ruimte heb.

Liefs, Carmen

Interesse in een voedingsschema op maat waarbij wij jouw persoonlijke macro nutriënten berekenen & een volledig schema voor jou opstellen? Klik HIER of stuur een mailtje naar info@dutch4health.nl – uiteraard ook voor op maat gemaakte trainingsschema’s!

 

Vraag hier je persoonlijke schema aan