Fit method

2017 – de goede voornemens.

Happy New Year!

Het is 2017. Dat betekend een nieuw jaar, met nieuwe doelen en nieuwe kansen. De goede voornemens zijn volop gesteld en iedereen is hard bezig met het behalen van deze doelen, maar heb je jezelf wel afgevraagd of deze doelen we haalbaar zijn?

Helaas is er een groot verschil tussen realistische goede voornemens en goede voornemens die misschien iets te hoog gegrepen zijn. Wil je stoppen met roken? Zeker haalbaar. Wil jij wat meer gaan bewegen in het dagelijks leven of gezonder eten? Ook haalbaar. Maar als je jezelf een goed voornemen geeft, waarvan de lat misschien iets te hoog ligt, gaat het vaak uitlopen in opgeven.

Waardoor komt dit? Als we kijken naar de goede voornemens op het gebied van voeding en fitness zijn er vaak een aantal doelen die gesteld worden: Ik wil een paar kilo verliezen, ik wil gezonder eten & ik wil meer bewegen. Helemaal top! Waar de meeste mensen helaas de fout mee in gaan is dat ze té hard van stapel lopen. Er worden geen kleine stappen ondernomen, nee er worden drastische verandering gemaakt zoals het schrappen van bepaalde voedingsmiddelen & van niet sporten naar 4/5x per week sporten. Dit gaat vaak een maandje goed, maar na een tijdje is dit niet meer vol te houden. De motivatie verdwijnt en vervolgens wordt het goede doel aan de kant geschoven.

Hoe pak je het aan?

Wat kan helpen is dat je de doelen stapsgewijs aan pakt. Begin met 2x sporten in de week, neem wat vaker de fiets in plaats van de auto of de trap in plaats van de lift. Als je gezonder wil gaan eten, schrap dan geen voedingsmiddelen maar minder deze gewoon. Probeer gezondere keuzes te maken, na te denken voordat je iets eet en zoek voor die balans. Verbiedt jezelf niks, maar dwing jezelf ook tot niets – verbieden & dwingen zijn namelijk dodelijk voor je motivatie!

Zet doelen, ga ervoor, maar neem vooral je tijd! You can do it topper. Wij wensen jou een super gelukkig nieuw jaar.

Veel liefs, Carmen.

Vraag hier je persoonlijke schema aan