Voeding in het buitenland, hoe pak je dit aan?

Hoe heb ik dit aangepakt

Zoals sommige van jullie weten, studeer ik de komende 6 maanden in San Diego (USA). Dit zal betekenen dat mijn dagelijkse structuur & natuurlijk ook mijn voedingspatroon veranderd. Ik zit op Campus waar ik ontbijt, lunch en avond eten tot mijn beschikking heb. In dit artikel deel ik mijn tips met jullie.

8 tips die jou kunnen helpen om het onder controle te houden

1. Buffet:
Ik heb het geluk dat alle maaltijden worden aangeboden in buffet vorm. Dit betekend dat je zelf keuzes kunt maken. Waar heb je zin in? Is er iets wat je lekker vind? Wil je voor een gezonde maaltijd gaan? Vraag jezelf dingen af wanneer je een buffet tot je beschikking hebt, zo kun je zelf een passend voedingspatroon samen stellen.

2. Verbied jezelf niets:
Wanneer je voor langere tijd in een ander land bent, kom je veel verschillende producten tegen die je in je eigen land misschien helemaal niet kent. Ik heb er voor gekozen om mezelf helemaal niets te verbieden, omdat ik ook graag kennis wil maken met de andere cultuur. Als je dus echt iets graag wilt proeven of wil proberen, doe dat gewoon!

3. Doe eigen boodschappen:
Als je geen buffet tot je beschikking hebt, of er ligt niet echt veel lekkers, dan kun je er altijd nog voor kiezen om gewoon je eigen boodschappen te doen. Op deze manier kun je weer zelf de keuze maken of je iets wel of niet gaat eten.

4. Let op de tijd:
Als je naar het buitenland gaat om te studeren, ben je hier vaak voor ongeveer 3-9 maanden. Je hoeft dus niet alle buitenlandse producten in één week te proberen, nee je kunt het prima verspreiden over de maanden heen dat je er bent. No pressure!

5. Maak je eigen keuzes:
Eigen keuzes maken is heel erg belangrijk. Gezond eten is helemaal niet zo moeilijk als je denkt, als je maar gewoon zelf kiest wat je wil eten. Ik vind het prettig om zo veel mogelijk bij mijn huidige voedingspatroon te blijven en dus gewoon zo gezond mogelijk te blijven eten. Dit is mijn keuze, jij kunt dat ook.

6. Zorg voor voldoende voedingsstoffen:
Hiermee bedoel ik de macronutriëntende koolhydraten, eiwitten en vetten. Zorg dat je van beide macro nutriënten voldoende binnen krijgt en dat je geen voedingsstoffen skipt. Op die manier krijg je een tekort aan bepaalde voedingsstoffen. Vergeet ook de micro nutriëntende vitamines, mineralen en spoorelementen niet! Eet dus ook voldoende fruit en groente.

7. Let op hoeveelheid:
Amerika – het land van fastfood. Voor ik hier heen kwam gingen sommige mensen er vanuit dat ik dik terug zou komen. Uhhh oké? Ik ben van mening dat je zelf bepaald hoe ‘ver’ je het wil laten gaan. Als jij vol zit, zit je vol. Toch? Ik let gewoon op mijn porties en op wat ik eet. Als ik zin heb in een pizza neem ik dat wel, maar anders hou ik het gewoon normaal.

8. Durf nee te zeggen:
Je hoeft niet iets te eten omdat het je aangeboden word, of omdat je met een groep gaat en zij per se iets willen eten. Vraag jezelf af: heb ik er zin in ja of nee? Als het een nee is, dan hoeft het ook niet! Maar let op: geniet wel een beetje hé!

Misschien ga je ooit in het buitenland studeren & kunnen deze tips jou wel een beetje helpen. Heb je hulp nodig bij jouw huidige voedingspatroon en zou je wel graag coaching willen? Vraag online voedingsbegeleiding aan door te mailen naar info@dutch4health.nl.

Veel liefs, Carmen.

Vraag hier je persoonlijke schema aan