Meal Preppen? Zo doe je dat!

Wanneer je een drukke baan hebt of je veel van huis bent, is het soms lastig om gezond te blijven eten. In deze blog geven wij jou tips die je kunnen helpen bij het volhouden van je gezonde voedingspatroon. Namelijk door middel van meal preppen.

Tegenwoordig kun je overal wel eten halen. Dit kan op het station, op school of op het kantoor. Helaas zijn deze opties niet altijd gezond en dan kies je al snel voor een ongezonde optie om maar van die honger af te zijn. Wanneer je een specifiek doel hebt, bijvoorbeeld afvallen, is het gewoon belangrijk om je aan een voedingspatroon te houden. Meal preppen kan helpen bij het behouden van deze structuur.

Moeilijk? Nee hoor.

Meal preppen hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. Wanneer je bijvoorbeeld in het bezit bent van een magnetron op het werk, kun je prima je maaltijd opwarmen. Daarnaast is het erg makkelijk om groente en fruit mee te nemen, en een bakje kwark klaar maken is ook geen grote moeite.

Persoonlijk bereid ik altijd mijn maaltijden voor wanneer ik een dag weg ga. Zo ga ik soms een dagje naar Amsterdam voor een Event of ik moet een dag doorbrengen op mijn werk (de sportschool). Ik kies er voor om mijn maaltijden mee te nemen, zodat ik niet afhankelijk ben van het tankstation om de hoek bijvoorbeeld.

Wanneer je iemand bent die calorieën & macro nutriënten telt, of gewoon in het algemeen graag gezond eet, raad ik je zeker aan zelf je maaltijden klaar te maken en mee te nemen. Hierbij een paar gerechten die makkelijk mee te nemen zijn in een brood trommel:

Ontbijt: Kwark met muesli/havermout en een beetje kaneel. Of Havermout die je vervolgens koud op eet.
Lunch: Belegde boterhammen, losse rijstwafels met los beleg mee of belegde volkoren tortilla wraps. Bijvoorbeeld met Avocado & Kipfilet!
Diner: Rijst/zoete aardappel, met groenten, vlees/vleesvervangers en eventueel een klein bakje met een sausje. Mijn favoriet is ketchup! Wanneer je een magnetron op het werk hebt, kun je dit prima eventjes opwarmen & voila – je hebt een goede avond maaltijd.
Snacks: Fruit, groenten, kwark met kaneel (mijn favo), ongezouten noten, eventueel een eiwit reep.

Wanneer maak je dit klaar dan?

Ik kies er vaak zelf voor om mijn maaltijden de ochtend zelf te bereiden, maar wanneer ik weinig tijd heb in de ochtend doe ik dit de avond er voor. Zo weet ik in ieder geval dat ik de volgende dag voldoende eet & niet in verleiding kom om een dikke koek te kopen of iets dergelijks.

Meal preppen biedt structuur en houvast. Zeker wanneer je bezig bent met het verliezen van vet, is het handig om je eigen maaltijden mee te nemen wanneer je een dagje weg gaat of een volledige dag op het kantoor zit. Het enige wat je nodig hebt is genoeg tupperware bakjes & een ruime tas om alles in te vervoeren.

Hulp nodig bij een gezond en volledig voedingspatroon? Vraag een persoonlijk voedingsschema aan. Mail naar info@dutch4health.nl.

Liefs, Carmen.

 

Vraag hier je persoonlijke schema aan